Referat fra mødet med TDC-fibernet

Det var et noget kaotisk møde, hvor der var et hornorkester der øvede højlydt ved siden af vores mødelokale, så jeg har ikke skrevet et fyldestgørende referat, da jeg kun kunne høre 1/2 af spørgsmål og svar, men her er nogle af svarene, som jeg opfattede det, i nedenstående notater.

 

TDC vil henvende sig til de grundejere der ikke var tilstede, via de to formænd Martin Winther & Henrik Aunstrup (vistnok også til dem der har tilmeldt sig). TDC vil følge op med materiale om projektet til dem som ikke var tilstæde på mødet d. 15 december. Der var ca. 40 der udfyldte en forhåndstilmelding på mødet, se den vedhæftede tilmeldingsblanket HER.

Hvis vi kommer op på 56 tilmeldinger vil den tilbudte pris på kr. 99,- være på plads.

Der laves aftale med TDC for tidspunkt af installationen af fibernettet, som vil være engang i 1. halvår 2015, der betales først ved installationen.

Hvis TDC får mellem 40 og 55 tilmeldte husstande, så vil prisen for fibernet blive et sted  mellem Kr.99,- og 995,- (alt efter det endelige antal tilmeldet)

Hvis det viser sig at vi alligevel ikke når de 40, så er man ikke bundet til at betale den høje pris på kr. 4.999,- og projektet droppes.

Sidste frist for tilmelding er 31 december 2014

Den udfyldte blanket fra TDC, sendes til en af TDC sælgerne på MSQ@TDC.DK

FAQ

  • Skal der graves igen for at få fat på kablet? Ja, der skal graves ned til indskydningsstederne

 

  • Hvor langt ind på grunden bliver kablet lagt? Ind hvor det er muligt i samarbejde med TDC

 

  • Hvad koster det at føre videre indendørs? Det er med i tilbuddet

 

  • Hvad koster det at bruge? Det afhænger af hvilke tilbud man vil benytte sig af, se vedhæftede skema

 

  • Hvad sker der i forhold til bredbånd på kobber i forhold til fiber, når man i forvejen har abonnement på bredbånd og/eller tv pakke og fastnettelefon? Man får en hurtigere forbindelse 50/10 Mbit mod de 10/1 Mbit vi har nu, og en lille forhøjelse af abonnementet, se skema.

 

  • Er det YouSee? Nej, det er det ikke, det svarer mere til den forbindelse vi har med Kobberkablerne, bare hurtigere

 

  • Hvad er forskellen på kobber og fiber, udover der er hurtigere internetforbindelse?

 

  • Er der en bindingsperiode? Ja, 6 mdr. og så har man en mulighed for at gå tilbage til Kobberkablerne, og lade fiber stå standby. Evt. finde en konkurrerende udbyder. Derudover har man en attraktiv net forbindelse ved evt. salg af hus

 

  • Hvordan går det med fastfrysninger og pixeleringer på tv delen, som man hører en del om? Det vil ikke forekomme

 

  • Hvor stabilt er systemet, og hvad sker der ved nedbrud, så kan man jo ikke skrive eller ringe? Brug mobilnettet ved nedbrud, det er ikke andeledes end ved kobbernettet med bredbåndtelefoni.

 

  • Kan man se 3-D med fiber tv? Ja, hvis tv kanalerne udbyder dette.

 

  • Skal man tilmelde sig i dag? Nej, men fristen er kun frem til d. 31. december 2014

 

På bestyrelsens vegne

Dorete W. Jensen

Udgivet i Fibernet, Grundejerforeningen | Tagget , , | 4 kommentarer

TDC tilbud update

TDC-FIBER

 

Sidste nye udspil fra TDC lyder på Kr.99,- pr. parcel for installation af fiberforbindelse. Eneste forudsætning er 55 tilmeldinger fra vores to grundejerforeninger….

Vel mødt på mandag !

På bestyrelsene vegne

Martin Winther

Udgivet i Fibernet, Grundejerforeningen | Tagget , | 2 kommentarer

Tilbud fra TDC-fibernet

Skærmbillede 2014-12-02 kl. 20.33.01

I samarbejde med vores nabo grundejerforening, Boelholm, v/Formand Henrik Aunstrup, har vi fået følgende tilbud fra TDC-Fibernet.

TDC har tilbudt at “skyde” fibernet ind til hver enkelt parcel for en pris på kun Kr.995,- mod en normalpris på Kr.4999,- pr. husstand. Den eneste betingelse for TDC’s tilbud er, at mindst 40 husstande indgår aftale med TDC .

Derfor indkalder vi til et fællesmøde med grundejerforeningen Boelholm og TDC. På mødet vil TDC’s repræsentant uddybe tilbuddet, og sikkert også tale lidt om tv pakker og andre ydelser. Der vil naturligvis også være mulighed for at stille spørgsmål.

Mødet vil finde sted

Mandag d. 15 december Kl 19:00 til 22.00 i kantinen på Lærkeskolen.

På bestyrelsens vegne

Martin Winther

 

Udgivet i Fibernet, Grundejerforeningen | Tagget , , | 8 kommentarer

Vision og strategi for fremtidens Egedal.

Egedal_kommune-invitation_A4_web

 

Her er linket til kommunens program

Udgivet i Egedal kommune | Tagget | Kommentarer lukket til Vision og strategi for fremtidens Egedal.

Hermannsvej har fået en telefonkæde.

Skærmbillede 2014-09-12 kl. 16.32.05


Skærmbillede 2014-09-12 kl. 17.29.16

Hvad skal telefonkæden så bruges til?

Telefonkæden skal bruges som supplement til de aftaler (i nabohjælpen) man har indgået med sin nabo/genbo i forbindelse med ferie eller lignende.

“Vi” bestemmer selv hvad der skal sætte telefonkæden igang.

Telefonkæden kan startes, hvis vi vil orientere hinanden om : Mistænkelig adfærd, Indbrud, Storm/vand skader osv. Telefonkæden startes ved at kontakte nr et på listen, der ringer videre til nummer to på listen etc.

Endvidere er det en fordel at have en opdateret telefonliste, da det kan være svært at finde det “rigtige” telefonnummer til sin nabo/genbo på internettet.

 

 

Udgivet i Grundejerforeningen, Nabohjælp | Tagget | Kommentarer lukket til Hermannsvej har fået en telefonkæde.

Stenløse vandværk lukker for vandet

Vandværk

Stenløse Vandværk lukker for vandet pga. vandlednings arbejde

Stenløse Vandværk lukker for vandet Tirsdag d. 05-08-2014 ml kl. 9.00 og 15.00 pga. vandlednings arbejde. Vi beklager de gener dette må medføre.
Mvh.

Stenløse Vandværk

henrik.rasmussen@stenlose-vand.dk

 

Udgivet i Vandværk | Tagget | Kommentarer lukket til Stenløse vandværk lukker for vandet

Uønsket besøg på vores server

Malware uploaded på Damgaardshusene.dk

Malware uploaded på Damgaardshusene.dk

Så er hjemmesiden igen tilgængelig for vores brugere. Damgaardshusene.dk blev suspenderet d.18 juli, fordi en uautoriseret person havde skaffet sig adgang til vores server, hvor han havde uploaded noget malware. Det var lykkedes hackeren, at bryde ind i vores system via vores nyhedsbrevs service. Derfor er det ikke længere muligt at tilmelde sig vores nyhedsbrev. Det er heller ikke længere muligt for bestyrelsen, at udsende fremtidige nyhedsbreve via dette “program”. Bestyrelsen arbejder på at finde en ny og bedre løsning på dette problem. I mellemtiden må vores brugere selv holde sig opdateret med nyt fra foreningen.

For en god ordens skyld skal det siges, at de inficerede filer er slettet og email adresserne på de tilmeldte abonnenter også er slettet.

 

På bestyrelsen vegne

Martin

Udgivet i Bestyrelse, Hjemmeside | Tagget , | Kommentarer lukket til Uønsket besøg på vores server

Kære Nabohjælper

Nabohjælp

Som opfølgning til vores kampagne “operation nabohjælp”

Med venlig hilsen
Bestyrelsen

 

Kære Nabohjælper

I dag starter vores sommerkonkurrence, som kører på Facebook, Twitter samt Instagram de næste 5 uger. Du og dine naboer kan sammen vinde en pølsevogn (til en værdi af op til kr. 10.000) til jeres næste vejfest, fælles arbejdsdag eller en anden god anledning i nabolaget.

Sådan deltager du i konkurrencen

Tage et billede – en såkaldt ”selfie” – sammen med:

  • Dit Nabohjælpsskilt eller –klistermærke

og/eller

  • Dine naboer

Når du har taget dit billede skal du enten:

  • Oploade og dele dit billede via din Twitter eller Instagram konto. Skriv @nabohjaelp og #naboselfie, når du tweeter eller oploader dit billede.
  • Sende dit billede til cri@dkr.dk, så lægger vi det op på vores Facebook, Instagram og Twitter profil.
  • Sende dit billede til os via vores Facebook side https://www.facebook.com/Nabohjaelp?ref_type=bookmark.  Efterfølgende oploader vi billedet til vores Facebook, Instagram og Twitter profil.

Din post eller besked må gerne kort beskrive, hvem der er med på billedet, indeholde en lille Nabohjælpshilsen, et godt nabohjælps-fif eller fortælle en god Nabohjælpshistorie.

Regler og vilkår

Konkurrencen løber fra d. 27. juni til og med d. 30. juli kl. 17.00. Et dommerpanel i Det Kriminalpræventive Råd og TrygFonden udvælger og offentliggør 12 finalister d. 31. juli. Den endelige vinder kåres onsdag d. 13. august 2014. Derefter kan præmien indløses til udgangen af oktober 2014.

Du skal ikke dele dine private kontaktoplysninger i det, du oploader, men det skal være muligt for Det Kriminalpræventive Råd at komme i kontakt med dig via de oplysninger, som er tilgængelige via din profil på Instagram eller Twitter.

Når du sender/oploader dit billede og derved deltager i konkurrencen, giver du samtidig samtykke til, at Nabohjælp fra det Kriminalpræventive Råd og TrygFonden må dele dit billede på vores Facebook side samt Twitter og Instagram profil.
Skulle du blive én af de 12 finalister og i sidste ende kåres som vinder af konkurrencen, må vi bruge dit billede og historie, i forbindelse med vores presseindsats omkring konkurrencen.

DKR forbeholder sig retten til ikke at dele eller oploade billeder og opslag som er i strid med lovgivningen, kan virke stødende, diskriminerende, indeholder personfølsomme oplysninger, fremstår som reklame for produkter eller tjenester osv.

Ansatte i Det Kriminalpræventive Råd, TrygFonden samt Dansk politi opfordres til at sende eller oploade billeder, men deltager ikke i konkurrencen om pølsevognen.

Læs mere på http://www.nabohjælp.dk/konkurrence/

Vi glæder os til at se jeres billeder!

Mange venlige hilsener

Nabohjælp 
Det Kriminalpræventive Råd og Trygfonden
www.nabohjælp.dk
Tlf. 45 15 36 58

Det Kriminalpræventive Råd
Ejby Industrivej 125 – 135
2600 Glostrup
www.dkr.dk

nabo

Udgivet i Bestyrelse, Nabohjælp | Tagget , | Kommentarer lukket til Kære Nabohjælper

Ulovlig tøj indsamling

Humanhelp.eu

Det er denne seddel, som man blot skal krølle sammen og smide i skraldespanden. I heldigste fald er der kun tale om en ulovlig tøj indsamling. Selvom hjemmesiden ser “professionel” ud, så tjener indsamlingen nok kun til nogle svindlers egen fordel.              (Foto: Martin Winther)

Sedler fra en ukendt velgørenhedsorganisation der kalder sig Humanhelp.eu, er i disse dage set i flere af vores postkasser i grundejerforeningen. Jeg fandt min seddel i postkassen mandag d.19 maj.

Indsamlingsorganisationernes Brancheorganisation ISOBRO siger, at man ikke kender noget til Humanhelp.eu. Derfor er det med stor sandsynlighed tale om en fup indsamling, som man ikke skal deltage i.

”  Da der ikke er nogen der præcist ved hvad den seddel går ud på, er der som minimum tale om en ulovlig indsamling, og man skal absolut ikke sætte noget udenfor, da vi ikke kender baggrunden for den omdelte seddel, siger Vagtchef Ole Hestbæk, Nordsjællands Politi, tirsdag aften til tv2 Lorry. “

Skærmbillede 2014-05-21 kl. 21.00.20

Foto: Screen dump Humanhelp.eu

 

Selvom hjemmesiden ser “professionel” ud, så tjener indsamlingen nok kun til nogle svindlers egen fordel.

 

På bestyrelsens vegne

Martin Winther

 

Udgivet i Bestyrelse | Tagget , | Kommentarer lukket til Ulovlig tøj indsamling

Generalforsamling 2014

Logo

Indkaldelse

Udgivet i Bestyrelse, Generalforsamling, Grundejerforeningen | Tagget , | Kommentarer lukket til Generalforsamling 2014